SERVICE

Vänligen kontakta vår kundservice vid frågor på e-post sara@mimermedical.se

Vi ger dig svar inom 48 timmar, Måndag-Fredag (undantag högtider).

KÖPVILLKOR

ALLMÄNT

Om du är under 18 år krävs målsmans medgivande vid köp. När du genomför beställningen på www.limicol.se godkänner du de vid tiden publicerade villkor som anges och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta. 

PRISER & BETALNING

Alla priser anges inklusive 12 % moms. I kassan vid utcheckning visas totala priset inklusive moms, eventuella avgifter och avdragna rabatter. Vi reserverar oss för eventuella tryck och/eller skrivfel.

Vi tillhandahåller säkra och smidiga betalningslösningar för dig som handlar hos oss.

Vi använder oss dessa betalsätt: Kortbetalning (Visa, Mastercard, Maestro eller American Express) eller Gmail Pay.

Med ovan betalsätt kan du välja att betala med kort där betalningen dras på ditt bankkonto, ditt kreditkort, digitala plånböcker eller med Klarnas olika betalningsmöjligheter. Om du valt prenumeration på vara kommer du endast att kunna ansluta kortbetalning som betalsätt.

Läs mer här om Allmänna villkor för prenumerationer.

På vår hemsida visas en orderbekräftelse som även skickats till den mail du angivit till oss vid betalningen. Har du inte fått orderbekräftelsen inom en timme från beställning ber vi dig kontrollera att din e-postadress stämmer samt meddela oss så skickar vi bekräftelsen på nytt.

KVITTO

När du lagt en godkänd beställning får du en orderbekräftelse. Det är viktigt att du sparar det för eventuell reklamation eller om du ångrar dig.

FRAKT & LEVERANSER

Leverans sker via DHL. DHL uppger att normal leveranstid är 1-4 vardagar men att leveranstiden kan vara längre till vissa orter, osagt vilka.

LEVERANSINFORMATION

Dina varor packas inom 24 timmar efter beställning. Vid rabatter, kampanjer och högtider kan leveranstiden bli längre. Vi informerar via hemsidan eller i separat mail när dessa tillfällen förlänger leveranstiden.

Varorna levereras om möjligt till din brevlåda. Vi kan inte kontrollera när transportören väljer att leverera varorna till ett utlämningsställe.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar som orsakas avtransportören.

Ta inte emot ett skadat paket. Är paketet skadat ska du omedelbart anmäla detta till utlämningsstället och göra en skadeanmälan. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportörens hantering, ska du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportören inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Om du
inte hämtar ut dina beställda varor innan det går i retur till oss (paket ca 1 månad, brev 14 dagar), fakturerar vi dig 60 kr (ink. moms) för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktavgift tillkommer med 49 kr (ink. moms) per order. Fraktavgiften redovisas på orderbekräftelsen du får på mail.